Ogame – kosmiczny symulator

ogame-splash

Dzisiaj wpis o Ogame – grze przeglądarkowej, która podbiła międzygalaktyczne umysły graczy. W ogame się nie gra, tym się żyje. Jeśli traktujesz to jako zwykłą poklikajkę, to skończysz ze złomem na planecie. Myślisz, że Twoja obrona jest wystarczająca? Flota leci w SF i nic nie może się wydarzyć? 😉 Akcja toczy się w czasie rzeczywistym, więc nawet wtedy, kiedy kładziesz się spać z myślą „Zrobiłem wszystko, co mogłem. Resztą zajmę się jutro.” – wiedz, że oni nie śpią… Tylko na to czekali 😉

zagraj_teraz

Ogame to massively multiplayer, który został przetłumaczony na niezliczoną przeze mnie ilość języków. Pierwsze serwery wystartowały w 2002 roku, kolejne są stopniowo aktywowane po dzień dzisiejszy.

Na każdym kolejnym serwerze zwanym Uniwersum może się zarejestrować około 15 tysięcy graczy. W skład uniwersum wchodzą galaktyki, układy słoneczne oraz planety, to dzięki temu podziałowi możemy się tam w ogóle poruszać.

podgląd(ogame.gameforge.com)

Rozgrywkę zaczynasz z jedną planetą, którą rozwijasz do momentu, w którym możesz pozwolić sobie na… kolejną i kolejną 😉 W zależności od tego, na której pozycji zostanie utworzona Twoja planeta, będzie mieć różną wielkość, co przekłada się na ilość pól dostępnych pod rozbudowę takich budynków jak kopalnie metalu, kryształu czy deuteru. Od wydobycia tych trzech surowców polega cała podstawowa część gry. Jest jeszcze czwarty element właściwie nadrzędny – energia, która może pochodzić ze słońca, lub być wytwarzana z deuteru.

Dzięki surowcom możliwa jest budowa, jak i późniejsza rozbudowa kopalń, elektrowni, stoczni, laboratorium badawczego, a w konsekwencji rozbudowa floty statków kosmicznych, rozwój technologii.

kopalnie(ogame.gameforge.com)

Technologie są podzielone na dziedziny takie jak np. technologia bojowa (zwiększająca między innymi siłę rażenia broni), obronna (pozwala na budowę lepszych konstrukcji defensywnych), badania napędów (dzięki którym z każdym poziomem statki kosmiczne wykorzystujące dany typ napędu mogą latać z większą prędkością)

Po zbudowaniu stoczni możesz rozpocząć budowę wielkich flot składających się między innymi z małych i dużych transporterów, dzięki którym możesz przemieszczać surowce między planetami w zależności od zapotrzebowania.
Statki kolonizacyjne, które umożliwią kolonizacje kolejnych planet (ilość planet, które może zostać skolonizowana, zależy od badań nad astrofizyką).

Statki bojowe takie jak okręty wojenne, pancerniki czy gwiazdy śmierci

flota(ogame.gameforge.com)

Możesz być flotowcem, wtedy Twoją potęgą są wielkie ilości statków. Twoim celem staje się eksploracja przestrzeni i plądrowanie innych planet. Kolejną możliwością jest bycie EKO. Nie, nie ekologiem, który będzie wisiał na konstrukcjach Twoich kopalni wydobywczych… EKONOMIA. Stawiasz na maksymalną rozbudowę kopalni i to one zaspokająją Twoje potrzeby surowcowe. Główną linią obrony przed kosmicznymi bandytami w tym przypadku będą Ciężkie działa laserowe, spore ilości wyrzutni rakietowych, flota, a także wysoki poziom technologii szpiegowskiej, dzięki której obce sondy szpiegowskie będą miały problem z podejrzeniem Twojej obrony na planecie.

Przeprowadzenie ekspedycji może okazać się bardzo korzystne, ponieważ możliwy jest powrót zwycięskiej flotylli w powiększonym składzie o nowe zdobyte statki, a nawet antymaterię, którą możesz użyć np. do zatrudnienia komandora.

Eksploracja, rozbudowa infrastruktury, technologii, własne kosmiczne imperium, bandyci oraz przyjaciele, z którymi handel przebiega zawsze bez dodatkowego zabezpieczenia, a wspólna walka, to przyjemość wyrażona w łupach :-)

zagraj_teraz

One Response to Ogame – kosmiczny symulator

  1. janek pisze:

    Ciekawe po jakim czasie osiąga się takie ilości surki jak wyże. U mnie to zwykle kończy się z 6 planetą, potem jak nie złom to już mam dośc ;D

Odpowiedz na „janekAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>